Kategorier
Bøger, tidsskrifter mm Museer og udstillinger

Jamen, nåede du det ikke…Well then you must take a trip to Bonn!

Foråret er her nu! Det betyder oftest en del forlænget weekender, hvilket vi har igen.

Jeg har tidligere ytret, at jeg modtager meget gerne med kyshånd forespørgsler fra jer til bloggen, hvilket dagens indlæg er.

En græsk arkæologisk veninde, som beskæftiger sig med Byzantiske periode, har haft den fornøjelse at opleve den byzantinske udstilling i Born på; Kunst und Ausstellungshalle der Bundespublik Deutschland. Udstillingen, Byzan: Pracht und Alltag, kan ses frem til d. 13 juni 2010. Min veninde var yderst begejstret for denne udstilling, idet den skulle være mere visuel og dynamisk, og har en meget bredere kulturhistorisk beskrivelse af imperiet, og beskriver desuden de omkring liggende lande – dynastier, og de områder, hvor de kufiske mønter kommer fra. Yderligere beretter min veninde, at denne udstilling i Born, har et stort plus, da den er mere moderne i sin udstillingsform, i modsætning til den i London sidste år.   Vil I gerne have en hurtigt rundvisning, kan I får det via dette her link

Jeg vil i samme vending lige minde jer om, at i forbindelse med udstillingen Byzans – Europas gyldne rige 330 – 1453, som blev udstillet i Rundetårn, udkom publikationen Arven fra Byzans, af samme personer som stod bag selve udstillingen.
Har du ikke mulighed for at tage et smut til Born, og nåede desuden ikke at se udstillingen i Rundetårn, så kan man godt nå at erhverve bogen: Arven fra Byzans.

Spring is here now, which means we have a lot of holidays, that you could spend in Born for example!

I have earlier told, that I would very much appreciate comments and ideas to this blog, which is the case today.

One of my greek archaeologist friends, had the pleasure of seeing the Byzantium exhibition in Born, at Kunst und Ausstellungshalle der Bundespublik Deutschland. The exhibition is called, Byzanz: Splendour and Everyday Life, and can seen until June the 13th, 2010. My greek friend, very much recommended others to see this exhibition, not only because it explains the Empire very well, but also because want happened around the Empire, and what effects the Arab expansion to Byzantium had. She also said, that the exhibition in Born is much more modern compared to the exhibition last year in London, which was very old fashioned. Here you can see a bit of the exhibition: here.

I will just remind you all, that last year the publication; Arab-Byzantine Coins, came out. The book illustrated a concise history of the development of the coinage of the early Arab Caliphate in the seventh century, tracing its transition from coins that closely resembled Byzantine issues with imperial images to purely aniconic specimens with inscriptions in Arabic.

Last reminders for today! Next year in Sofia (Bulgaria) in August will there be hold the 22nd International Byzantine Congress.

2 replies on “Jamen, nåede du det ikke…Well then you must take a trip to Bonn!”

Kære Nadia
Fed blog du har. Meget gennemført. Kunne dog ikke lige finde kontaktinfo, hvilket du måske burde have. Jeg vil fx. gerne lige sende dig en mail, men nu får du bare beskeden her: Jeg har været kontakt med en NGO, der hedder Care4you. (care4you.com). De arbejder med at hjælpe repatrierede flygtninge og indvandrere til et nyt liv i hjemlandet. De er altid interesserede i projekter, der kan involvere bosiddende indvandrere samt repatrierede. Med andre ord, hvis du har nogle ideer til arkæologi/kultur projekter, der kunne involvere “indfødte” kunne det tænkes, at de gerne vil være medansøgere. Jeg har en kontaktperson og hvis du er interesseret kan du lige smide en mail. Håber alt er vel med dig :-), kærligst Alexandra

Kære Alexandra!
Tusind tak for dine rosende ord anågende bloggen, det er jeg virkelig taknemlig for.
Ja, jeg vil også meget gerne bruges i den sammenhænge til at repatriere indvandre, ved at bruge min viden fra arkæologien/og andre kulturhistoriske aspekter. Jeg går nemlig på nuværende tidspunkt, og overvejer om min viden nemlig kan bruges i forbindelse med indvandre, da jeg tidligere har været benytte som konsulent for andre faggrupper end arkæologien. Jeg går desuden pønser på om man også skulle udviklet noget til erhvervslivet as well.
– Så ja, du må gerne sætte mig i forbindelse med din ven/veninde fra organisationen hedder Care4you. Her har du min e-mail adresse: denpersiskeprinsesse@gmail.com.
– Tak, jeg har det fint, hvad med jer?

De varmeste hilsener
Nadia

Svar

Skriv en kommentar